ett gott ord förlänger livet

pratade precis med en killkompis på msn, vi pratade lite om min livssituation och att man inte alltid är så glad, dessa fina ord sa han till mig...

"jag förstår hur du tänker!

men jag menar att du fortfarande i allra högsta grad kan påverka ditt liv, nåt så enkelt som att bara styra om tankarna hjälper sjukt mycket det lovar jag. om du tänker att du är deppig när du känner dig deppig så bekräftar du deppigheten och blir ännu deppigare! men om du tänker att du borde vara glad och på saker som är bra när du känner dig deppig så kommer du bli gladare. världens klyscha kanske, men för mig har det funkat"

han fick mig verkligen på bättre humör... tack!


Kommentarer
Postat av: Janina

Ja lyssna på honom. han verkar smart. Exakt som han säger känner jag mé.. :D Take care..xoxo

2009-05-20 @ 16:03:06
URL: http://petitsuedois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0